سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

 

بسم الله الرحمن الرحیم



کانال انجمن تفکر مبانی در تلگرام : https://telegram.me/anjoman_tafakor 


سامریگری رسانه ای


نگذارید همه حواس پنج گانه تان در سامری گری رسانه ای مسخر دارندگان صدا و تصویر شود. در تماشای صورت هایی که برای تان ارسال می کنند و نیز در شنیدن صدا هایی که برایتان مهیا کرده اند هم خود و هم دیگران را به بخل وادار سازید. عدم اعمال بخل و عدم بکار گیری خساست در این حوزه امکان شکست شما و پیروزی یاران گوساله را چندین برابر خواهد ساخت.


ربوبیت خدای متعال را در عمل برسمیت بشناسید، همانگونه که به خالقیت او قائلید. این دو را از یکدیگر جدا نسازید.


خدای قادر متعال قبل از اینکه، خالِقُ کُلِّ شَیْ‏ءٍ، باشد، رَبُّکُمْ، رب شما است، خدایی که خالی از تدبیر است، بدون هیچ شک و شبهه ای اللَّهُ نیست.


آنهایی که ربوبیت را از خالقیت جدا می دانند در حقیقت به خالقیت خدای متعال هم معترضند، نمی شود خدای متعال را خالق دانست اما تدبیر امور را از او سلب کرد. از همین رو بعد از ذلِکُمُ اللَّهُ رَبُّکُمْ خالِقُ کُلِّ شَیْ‏ءٍ، 63 غافر - می فرماید: لا إِلهَ إِلَّا هُوَ.  هر خدایی و هر معبودی غیر از خدای متعال را نفی می کند، یعنی خدای دیگری در میان نیست پس رب دیگری در میان نیست.


آنهایی که ربوبیت غیر الله را پذیرفته و می پذیرند پاسخ بدهند که: فَأَنَّى تُؤْفَکُون؟ پس چگونه از حق منحرفتان مى‏کنند؟


مگر شما در دسته کُلُّ مَوْلُودٍ یُولَدُ عَلَى الْفِطْرَةِ، نیستید که در عالم ذر و در پاسخ سوال خدای حکیم که پرسید: أَ لَسْتُ بِرَبِّکُم‏؟ گفتید: بَلى‏؟ براستی چگونه منحرفتان می کنند؟


چگونه است که ما امروزه با انبوهی از مردم مواجه ایم که اینان بعضا مسلمانند اما ربوبیت حضرت اله را برنمی تابند؟ توجیه این وارونگی چگونه خواهد بود؟ چه کسانی  بَلى به معنا آری را به سمت و سوی لا به معنا خیر کشانده اند؟


ممکن است بگویید: پاسخ در ادامه روایت رسول خدا(ص) آمده است که فرمود: حَتَّى‏ یَکُونَ‏ أَبَوَاهُ‏ یُهَوِّدَانِهِ‏ وَ یُنَصِّرَانِهِ وَ یُمَجِّسَانِه‏ (عوالی اللئالی العزیزیة فی الأحادیث الدینیة ؛ ج‏1 ؛ ص35 ) این پدر ها و مادر ها هستند که فرزندانشان را از فطرت خارج و به سمت و سوی یهودیگری و نصرانیگری سوق می دهند.


گرچه این بیان درست است و ما در آخر الزمان با پدر هایی مواجه خواهیم بود که رسول خدا(ص) در روایت وَیْلٌ‏ لِأَوْلَادِ آخِرِ الزَّمَانِ‏ مِنْ آبَائِهِمْ، از آنان برائت می جوید. فَأَنَا مِنْهُمْ بَرِی‏ءٌ وَ هُمْ مِنِّی بِرَاء. (جامع الأخبار(للشعیری) ؛ ؛ ص106) با این حال فرزندانی را سراغ داریم که پدرانشان نه تنها از رسول خدا(ص) و آل رسول خدا(ص) متنفر نیستند بلکه از دوستداران و محبان آن حضرت بشمار می روند، حلال زندگی کرده اند، درست رفتار کرده اند، شعائر الهی را محترم شمرده و نسبت به فهم و اجرای احکام الهی اهتمام ورزیده اند، اما فرزندان در عمل و در اخلاق و در عقائد یهودیگری و نصرانیگری نشان می دهند.


برائت رسول خدا(ص) از باب اینکه آبَائِهِمْ خالق فرزندانشان هستند، نیست. خلقت اولیه که با گوشت و پوست و استخوان سر و کار دارد در مقابل خلقت ثانویه که در اخلاق و عقائد و رفتار خودنمایی می کند، چیزی به حساب نمی آید.


برائت رسول خدا(ص) از پدران فرزندان آخر الزمان در ارتباط با خلقت ثانویه است. نقش پدران فرزندان آخر الزمان در خلقت ثانویه نقش تقطیع شده، کم شده، زیاد شده، به حاشیه برده شده و تحریف شده است و در مواردی به طور کلی فاقد نقش و تسلیم محض سامری های نوین در سامریگری رسانه ای است.


اگر سامریگری رسانه ای در گذشته محدودیت رنگ داشت و از حوالی بیت لحم و از ایستگاه معمودیه کودکان و نوزادان هم کیش خود را به رنگ زرد در می آورد، امروزه شبکه های ارسال تصاویر ثابت و متحرک که دیگر در انحصار بیت لحم نیست و نیز فرستنده های متعدد صدا که تنها در ایستگاه معمودیه خلاصه نمی شود، و دستگاه ها و تجهیزات دیگری که بعد ها ساخته شده و بوجود می آید، با استفاده از صنعت نور و نورپردازی های خیره کننده و رنگارنگ نه فقط نوزادان یهودی و نصرانی بلکه نوزادان سائر ادیان از جمله نوزادان مسلمان را با رنگ های گوناگون رنگ آمیزی می کنند.


اگر آنان در ابتداء فقط نوزادان یهودی و نصرانیشان را ناپاک می پنداشتند و گمان می کردند با غسل تعمید دادن در آب چشمه معمودیه آنان را از گناه ذاتی که از آدم به ارث برده بودند تطهیر می کنند امروزه با تعمیم دادن این ناپاکی ذاتی به تمام نوزادان در صدد باصطلاح تطهیر و صد البته تثبیت یهودیگری و نصرانیگری در نوزادان و کودکان سائر ادیان برآمده اند.


قرآن عزیز در مقابل رنگ زرد آب معمودیه رنگ آبی، رنگ قرمز، رنگ سیاه و یا رنگ سفید را قرار نمی دهد، آنچه می تواند رنگ زرد آب معمودیه را کم رنگ و یا بی رنگ سازد در بیان قرآن حکیم رنگ خدا است. صِبْغَةَ اللَّهِ وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً؟[138 بقره] این رنگ خداست و رنگ چه کسى از رنگ خدا بهتر است؟


رنگ خدا نقطه مقابل رنگ یهودی و نصرانی است. و قال الفراء سمیت صبغة الله لأن الیهود و النصارى کانوا یصبغون أولادهم فیقول الله عز و جل الزموا صبغة الله )متشابه القرآن و مختلفه (لابن شهر آشوب) ؛ ج‏1 ؛ ص151(


استفهام انکاری که در آیه 138 بقره آمده نمی خواهد بپرسد که رنگ چه کسى از رنگ خدا بهتر است؟ و کیست نیکوتر از خدا در تطهیر از ادناس؟ می خواهد بگوید که هیچ رنگی از رنگ خدا بهتر نیست و هیچ کس نیکوتر از خدا در تطهیر از ادناس وجود ندارد.


می خواهد بفرماید: با پرهیز از داده های یهودیزه شده رسانه ها التزام عملی به رنگ خدا داشته باشید. و با دور نگه داشتن نوزادان و کودکان از القاءآت حاخامی رسانه ها پاکی توحیدی آنان را تثبیت کنید. و با تقویت درک رسانه ای و فهم وارونگی القایی رسانه ها ظهور ایمان در ظاهر و باطن نوجوانان و جوانان را محقق سازید.


می خواهد بفرماید همچنان که یهود و نصاری در تربیت کودکان و نوزادانشان با رنگ یهودی و نصرانی جدیت دارند. و قیل إن الیهود تصبغ أبناءها یهودا و النصارى تصبغ أبناءها نصارى أی یلقنون أولادهم الیهودیة و النصرانیة. شما نیز کودکان و جوانانتان را با غوطه ور ساختن در اقیانوس آیات الهی به رنگ خدا که رنگ: غَیْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیْهِمْ وَ لَا الضَّالِّین. است، هدایت و رنگ آمیزی کنید.


زمانی که رنگ زیبای خدا با تلاش و پشتکار شما تبلیغ، تبیین و محبوب شد آنگاه کودکان و جوانانتان نه تنها براحتی منظور از صِبْغَةَ اللَّهِ را همانگونه که امام صادق(ع) فرموده یعنی: اتبعوا صبغة اللَّه. می فهمند، از صبغه خدا تبعیت و پیروی هم می کنند.


ادامه دارد...

 



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  شنبه 94/12/29ساعت  6:5 صبح  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]