سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم


گوساله پرستی اجر تعجیل و ثمره ناشکیبایی قوم یهود است.


یهود بواسطه ناشکیبایی(أَعَجِلْتُمْ أَمْرَرَبِّکُمْ-150 اعراف ) که ریشه در جهالت مستمر(قالَ إِنَّکُمْ قَوْمٌ تَجْهَلُون-138 اعراف ) دارد، گرفتار رعب آورترین و دلهره آورترین گناه هستی شده است.  


رعب آورترین از این جهت که اصل اولیه همه انبیاء الهی را نادیده گرفته و با پرستش گوساله، خروج از توحید و یکتا پرستی را با رقص و شادی به تماشا می گذارد. آنان علاوه بر ساز و آواز، قربانی های سوختنی و قربانی های سلامتی خود را تقدیم گوساله نمودند. آنگاه نشسته، خوردند و نوشیدند و بنابر آنچه که سفر خروج در باب 32 می گوید: دست به کار های شرم آور زدند.


بر خلاف کتاب مقدس حاخامی که موسی علیه السلام برادر و جانشینش هارون(ع) را مورد خطاب قرار می دهد که: این قوم با تو چه بدی کرده بودند که ایشان را به چنین گناه بزرگی آلوده ساختی؟ (سفر خروج باب 32 آیه 21)


قرآن حکیم با صراحت رهبر انقلاب گاو پرستی و مخاطب پرسش موسی علیه السلام را شمری به لفظ عبری و سامری به زبان عربی معرفی می کند. قالَ فَما خَطْبُکَ یا سامِرِی؟ (95 طه) گفت: وتو اى سامرى، این چه کارى بود که کردى؟


قرآن عزیز سامری را فردی هنرمند و مجسمه ساز (فَأَخْرَجَ لَهُمْ عِجْلا-88 طه) که قائل به اقناع مخاطب به هر طریقی و لو دروغ (فَقالُوا هذاإِلهُکُمْ وَإِلهُ مُوسى-88 طه) که از ابزار قرار دادن مقدسات (فَقَبَضْتُ قَبْضَةً مِنْ أَثَرِالرَّسُول-96 طه) نیز ابایی ندارد، معرفی می کند.


سامری شناخت خوبی از عصب حساس ذهن یهودیان دارد.


او با ساخت مجسمه بی جان گوساله که باصطلاح سمبل سلطه و قدرت است، حس بینایی آنان را که از پیش زمینه ای برخوردار بود و خواهان خدای دیدنی بودند و از موسی علیه السلام تقاضای چنین خدایی را داشتند (قالُوا یا مُوسَى اجْعَلْ لَنا إِلهاً کَما لَهُمْ آلِهَة-138 اعراف) تحریک نمود.


او علاوه بر تحریک حس بینایی حس شنوایی یهودیان را با به صدا درآوردن گوساله (فَأَخْرَجَ لَهُمْ عِجْلًا جَسَداً لَهُ خُوار-88 طه) به خدمت گرفت.


و اکنون با مدیریت زمان از فرصت کوتاه ده روزه ای که از افزوده شدن بر میقات موسی علیه السلام در کوه طور بدست آمده است - وَواعَدْنا مُوسى ‏ثَلاثِینَ لَیْلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْر فَتَمَّ مِیقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِینَ لَیْلَة142 اعراف - نهایت بهره را برد.

 

هنر مجسمه سازی را با هنر زمان شناسی در روز های 36، 37، و 38 به هم آمیخت، و روز سی و نهم فقط یک روز گوساله پرستی یهودیان را برای همیشه تاریخ نعره زد.


و آنچه در این میان مهمتر از روان شناسی، زمان شناسی، فرصت طلبی، نفاق، بهره گیری از جهل یهودیان، جسارت، ابزار ساختن مقدسات و قدرت اقناع مردم در پیشبرد اهداف سامری نقش بازی کرد، آقا زادگی و بزرگ زادگی جناب سامری بود.

 

بنابرآنچه که نویسندگان تفسیر نمونه آورده اند: او از خاندان شمرون و شمرون فرزند یشاکر چهارمین نسل از حضرت یعقوب(ع) بشمار می رود. (تفسیرنمونه،ج‏13،ص: 292)


و شما خواننده ارجمند بخوبی می دانید: آقا زاده ای که اهل معنا و صاحب کرامت است، (بَصُرْتُ بِمَا لَمْ یبْصُرُوا بِهِ- 96 طه). براحتی می تواند ریاکاری اش را با پوششی از تحریف - هذا إِلهُکُمْ وَ إِلهُ مُوسى-88 طه- از نگاه عوام الناس مخفی نگه دارد.


او هیچگاه خود را در مقابل موسی(ع) قرار نداد، هیچگاه از یهودیان نخواست که دست از یهودیت و آئین موسی علیه السلام بردارند، او گوساله پرستی را بخشی از آئین موسی علیه السلام معرفی می کرد که موسی بواسطه نسیان و فراموشی آن را بیان نکرده است - هذا إِلهُکُمْ وَ إِلهُ مُوسى فنسی -88 طه.


اکنون با توجه به معنا و مفهوم فرمایش رسول خدا(ص) که فرمود:

 

وَالَّذِی بَعَثَنِی بِالْحَقِّ نَبِیّاً وَ بَشِیراً لَتَرْکَبَنَّ أُمَّتِی سَنَنَ مَنْ کَانَ قَبْلَهَا حَذْوَ النَّعْلِ‏ بِالنَّعْلِ‏ حَتَّى لَوْ أَنَّ حَیَّةً مِنْ بَنِی إِسْرَائِیلَ دَخَلَتْ فِی جُحْرٍ لَدَخَلَتْ فِی هَذِهِ الْأُمَّةِ حَیَّةٌ مِثْلُهَا.


قسم به کسیکه مرا به حق پیامبر و بشارت دهنده مبعوث کرده  است، امت من مو به مو همان راه بنی اسرائیل را پیش خواهد گرفت.  طوریکه اگر ماری در بنی اسرائیل وارد سوراخی شده باشد، در این امت هم ماری وارد سوراخی میشود.  


از علماء ربانی و اندیشمندان صمدانی و گردانندگان رسانه های نوپدید در هر عصر و زمانه ای به جد می خواهم که ذهن دوست جوان مرا با بیان اینکه توحید عوام آن است که پیامبران به مردم میگفتند بت نپرستید. و توحید خواص آن است که جمیع عبادتها،  عبادت حق تعالی است ! دچار سهل پنداری، تسامح در سلوک، تذلل و تذبذب در افکار و عقائد نسازند. و تسهیل کننده فرهنگ ذلت پذیری در نبرد سامری گری عصر جدید و اعصار آینده نباشند. (ادامه دارد)

 

بازدید کننده محترم:

 

نوشته های انجمن تفکر مبانی با زبان تعریض و کنایه و در نهایت پاکی، صلابت و سلامت تقدیم شما سروران ارجمند می شود.

 



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  دوشنبه 94/7/13ساعت  11:32 صبح  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]