سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم




گفتگوی علی خلیل اسماعیل با دوستان جوان در مسجد امام سجاد علیه السلام ( قسمت چهل و نهم )
 



و الصلوة و السلام علی خاتم الانبیاء و المرسلین حبیب اله العالمین سیدنا و مولانا ابی القاسم مصطفی محمد صلی الله علیه و آله و سلم

اللهم کن لولیک الحجة ابن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل الساعة ولیا و حافظا و قاعدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا


اصول کافی در کتاب فضل القرآن ، باب البیوت التی یقرا فیها القرآن حدیثی از رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم آورده است که قرار است در ارتباط با این حدیث به اندازه ی وسعمان  با دوستان جوان و تحصیلکرده گفتگو و مباحثه کنیم .


وعن لیث بن ابی سلیم رفعه قال : قال النبی صلی الله علیه و آله : نوروا بیوتکم بتلاوة القرآن و لاتتخذوها قبورا کما فعلت الیهود و النصاری.

 

پیش از این گفتیم مومن زیرک است . المومن هو الکیس . مومن یعنی کسی که به همه ی آیات ایمان دارد . معنای مومن این نیست که گناه نمیکند . مومن هم آیات عذاب را برسمیت میشناسد و هم آیات رحمت و مغفرت پروردگار را . از خصوصیات بسیار مهم که باید بر آن در مومن شناسی تاکید داشت این است که مومن هیچگاه خلع سلاح نمیشود . عجز و یاس برازنده ی بچه مسلمان نیست .

 

اگر کسی در های رحمت و مغفرت خداوندی را برویتان بسته نشان داد ، شک نکنید او دارد با ادبیات توراتی و با فرهنگ یهودی با شما صحبت میکند . اگر چنین برخوردی پیش آمد ، قرص و محکم جلوی او بایستید و آیه ی 53 سوره ی زمر را برایش بخوانید . قل یا عبادی ، خدای متعال به رسولش میفرماید : به بندگانم بگو . الذین اسرفوا علی انفسهم ، همان بندگانی که بر نفس خود اسراف کردند . چه بگوید ؟ میفرماید بگو : لاتقنطوا من رحمة الله ، از رحمت خداوند مایوس نشوند . ان الله یغفر الذنوب ، خداوند گناهان را میبخشد . وقتی بر سر یک کلمه ای که جمع است الف و لام بیاید معنایش این است که استثناء ندارد ، الذنوب یعنی همه ی گناهان بدون استثناء . با این وجود برای اینکه مومنان شنونده ی امید بخش ترین آیه در قرآن باشند و خداوند گستردگی بخشایشش را اعلان کند ، میفرماید : جمیعا ، همه ی گناهان را میبخشد . 

 

امیر سلام الله علیه در باره ی این آیه میفرمایند : ما فی القرآن آیة اوسع من یا عبادی الذین اسرفوا علی انفسهم لاتقنطوا من رحمة الله ان الله یغفر الذنوب جمیعا انه هو الغفور الرحیم . مومن یقین دارد که او خدایی بسیار آمرزنده و مهربان است . 

 

بنابراین معنای مومن این نیست که هیچگاه دامنش آلوده به گناه نمیشود ، معنای مومن این است که در گناه نمیماند . توقف در گناه یعنی خروج از دائره ی ایمان . مومن میداند که توبه رحمت و بخشایش پروردگار را برایش نازل میکند . التوبة تستنزل الرحمة . اصلا مومن توبه را ممحاة و پاک کننده ی همه ی زشتی ها میداند . التوبة ممحاة . جلد یک سفینة البحار کلامی از رسول خدا دارد ، یاد بگیرید و برای دیگران هم بخوانید . میفرماید : التائب من الذنب کمن لا ذنب له .

 

این شد دو نوع سایت . سایت حلال و سایت حرام . شما تکلیفتان را بدرستی میدانید . در ارتباط با این دو سایت ما مشکلی نداریم . از سایت حلال استفاده میکنیم . خداوند به ما پاداش خیر میدهد . اینکه حساب دارد یک بحث دیگر است . از سایت حرام استفاده نمیکنیم . تا مشمول عقاب الهی نشویم .

 

اما در این میان سایت های بسیاری هم هست که نمیدانید در کدام دسته قرار دارند . یک بار دیگر حدیث امام حسن مجتبی را برایتان بخوانم ، شما هم با من این کلام آسمانی را زمزمه کنید : و اعلم ان فی حلالها حسابا و فی حرامها عقابا و فی الشبهات عتابا .

 

اولین وظیفه ی شما در برخورد با چنین سایتهایی قف عند الشبهة است . این یک قانون است . بهنگام شبهه اولین تصمیم و مهمترین تصمیم توقف است . تجربه کردن و فهم مستقیم از نیرنگهای دشمنان است .

 

چه کسی گفته از هر جایی بازدید بکنید ؟ مگر شما از هر غذایی استفاده میکنید ؟ اگر پیش شما زباله بیاورند حتی اگر گرسنه هم باشید از آن نمیخورید . تمامی سایتها ، خوب ، بد ، زشت و زیبا ساخته شده اند تا به ذهن و اندیشه ی کاربران غذا برسانند . عبارتی در انگلیس وجود دارد ، میگویند . You are what you eat یعنی هر چیزی که میخورید همانید . این را در باره ی دیدن هم بکار میبرند . You are what you see شما در اینترنت چه میبینید ؟ همانید . در موبایلتان چه میبینید ؟ همانید . بطور کلی در رسانه به دنبال چه میگردید ؟ همانید .

 

ادامه دارد ....         



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  چهارشنبه 86/4/6ساعت  5:28 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()

    بسم الله الرحمن الرحیم






    گفتگوی علی خلیل اسماعیل با دوستان جوان در مسجد امام سجاد علیه السلام ( قسمت چهل و هشتم )
     


    و الصلوة و السلام علی خاتم الانبیاء و المرسلین حبیب اله العالمین سیدنا و مولانا ابی القاسم مصطفی محمد صلی الله علیه و آله و سلم

    اللهم کن لولیک الحجة ابن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل الساعة ولیا و حافظا و قاعدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا


    اصول کافی در کتاب فضل القرآن ، باب البیوت التی یقرا فیها القرآن حدیثی از رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم آورده است که قرار است در ارتباط با این حدیث به اندازه ی وسعمان  با دوستان جوان و تحصیلکرده گفتگو و مباحثه کنیم .


    وعن لیث بن ابی سلیم رفعه قال : قال النبی صلی الله علیه و آله : نوروا بیوتکم بتلاوة القرآن و لاتتخذوها قبورا کما فعلت الیهود و النصاری.

     

    اگر یک سایتی را باز کردید ، دیدید مطالب انسانی ارائه میکند ، به شرافت ما خدمت میکند ، ناموس دوستی را در ما قوی میسازد . پایه های خانه و خانواده را در ما محکم میکند . Center God و مرکز پرستش خدا را در Frontal Lobe مغز ما فعال میسازد ، خدا را شکر کنید . از آن بهره ببرید و آن سایت را به دیگران هم معرفی کنید .

     

    اما اگر سایتی را یافتید که ارائه دهنده ی مطالبی است که هورمون شرم و حیا را از بین میبرد ، غیرت کشی میکند ، مبلغ فحشای مدرن است . جذابیت های جسمی و شیفتگی های جنسی را در دستور کارش دارد ، و عصب های شهوانی را تحریک میسازد . همه ی هنر و توانش را در این قرار داده که از جوان مسلمان موجودی حقیر در خدمت آلت تناسلی بسازد . خوب ، شک نکنید ، ببندینش . نام و آدرسش را بفراموشی بسپارید . حرفی از آن پیش کسی مطرح نکنید .

     

    شما حرام و حلال را میشناسید . پیش از این از حیاء و شرم صحبت کردم ، اکنون به حرفهایی که در این رابطه شنیدید این عبارت را هم اضافه کنید : لاحیاء فی الدین . و یکی از بهترین جاهایی که این عبارت کاربرد دارد ، شنیدن و خواندن عباراتی است که میخواهم برایتان بیان کنم .

     

    خدا نکند آدمی گرفتار این قبیل سایتهای حرام شود . اگر از جنس مذکر باشد ، بعد از مدتی که بیننده ی تصاویر ثابت و متحرک آن شد ، خواننده و شنونده ی داستانهای سکسی کاملا تخیلی و مجازی آن شد ، آنگاه تمامی زنان را به چشم یک روسپی میبیند . استثناء ندارد ، تمام زنان ، حتی نگاه او به مادر و خواهر و دیگر محارمش مثل عمه و خاله نگاهی برخاسته از شهوت است . آنان را هم روسپی ای بیش نمیداند .

     

    نمیخواهم آمار بدهم ، کافی است بعضی از محاکمی که به جرائم جنسی خانوادگی رسیدگی میکنند را از نزدیک ببینید . اگر به دادگاهها دسترسی ندارید ،  به خیابانها که دسترسی دارید . حتما دیدید . برای دختر جوان بوق میزند ، چند متر جلوتر برای زن میانسال بوق میزند ، یک مقدار جلوتر برای زن مانتویی بوق میزند ، جلوتر برای زن چادری بوق میزند . او دیگر یک آدم طبیعی نیست . تمام تصمیماتش را باCerebllum مغزش و با مغز حیوانی میگیرد . از نگاه او همه ی زنها ، حتی مادر و خواهرش تنها یک آلت تناسلی اند .

     

    جمله ای که از خانم مارگارت مید در شناسایی آلفرد کینزی برایتان گفته ام را یک بار دیگر بشنوید . میگوید : در اعتقاد کینزی از نظر اخلاقی هیچ تفاوتی نیست که یک مرد با یک زن رابطه داشته باشد یا با یک گوسفند . و به این جمله بیافزایید ، موجوداتی که بواسطه ی رسانه های مدرن به نطفه ای و شهوتی غنی شده  تبدیل شده اند . برایشان گوسفند و مادر و خواهر نیز تفاوتی ندارد

     

    اما اگر گرفتار ، از جنس مونث و از طائفه ی نسوان باشد . در نگاه او هم ، همه ی مرد ها ، چه آنهایی که محرم او هستند و چه آنهایی که با او نامحرمند ، او همه را یکجا ، یک دلال محبت ، یک پاانداز و یک قواد میداند .

     

    بعضی گله میکنند که چرا تعدادی از خانم ها با لباسهایی نامناسب که بوی شهوت و هرزگی از آن منتشر میشود ، در مجامع و محافل ظاهر میشوند ؟ فرض این معترضین این است که این خانم ها مریض نیستند . در حالی که اشتباه میکنند . اینان نیز مانند مردهایی که مبتلا شدند ، بیماران جنسی اند . مگر فقط جذام و سل بیماری است ؟ لباسهای تنگ و چسبانی که تمامی مفاتن و برجستگی های بدن او را نمایان میسازد ، نشانه ی آشکار بیماری است ، منتها او با رنگ و روغن زخمهای صورت و سیرتش را پوشش داده است .

     

    این لباسهای شهوانی حکم آن کرم هایی را دارد که سر قلاب ماهیگیری میگذارند ، تا ماهی شکار کنند . ماهی میخواهد کرم را بردارد ، خود در قلاب ماهیگیر گرفتار میشود . زنانی که شهوتشان توسط رسانه ها غنی شده با آن مفاتن و برجستگی ها ، دامی برای شکارچیان سکس و توری برای جوانان ناپخته پهن کرده اند .

     

    اگر از چنین سایتی با خبر شدید ، اسم آن را یاد گرفتید ، تقاضا میکنم خیلی زود فراموش کنید . و اگر بهر دلیلی گرفتار وسوسه های خناس شدید . باب توبه را بسته نبینید . از حیله گریهای شیطان یکی همین است که جسارت توبه و بازگشت را از آدمی میگیرد .

     

    ادامه دارد ...            



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  چهارشنبه 86/4/6ساعت  1:17 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()

    بسم الله الرحمن الرحیم





    گفتگوی علی خلیل اسماعیل با دوستان جوان در مسجد امام سجاد علیه السلام ( قسمت چهل و هفتم )
     





    و الصلوة و السلام علی خاتم الانبیاء و المرسلین حبیب اله العالمین سیدنا و مولانا ابی القاسم مصطفی محمد صلی الله علیه و آله و سلم

    اللهم کن لولیک الحجة ابن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل الساعة ولیا و حافظا و قاعدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا


    اصول کافی در کتاب فضل القرآن ، باب البیوت التی یقرا فیها القرآن حدیثی از رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم آورده است که قرار است در ارتباط با این حدیث به اندازه ی وسعمان  با دوستان جوان و تحصیلکرده گفتگو و مباحثه کنیم .


    وعن لیث بن ابی سلیم رفعه قال : قال النبی صلی الله علیه و آله : نوروا بیوتکم بتلاوة القرآن و لاتتخذوها قبورا کما فعلت الیهود و النصاری.

     

    با تعریفی که از شبهه ارائه شد ، تصور من این است که اهمیت بحث شبهه برای رفقای جوانم دو چندان شده است . شما دارای عقل سلیم هستید ، اقتضای عقل سلیم این است که به چیزی که عاقبت آن برای آدمی مجهول است ، بی مهابا وارد نشود ، جانب احتیاط را نگه دارد .

     

    اگر شبهه بود ، و ما بهر دلیلی وارد در شبهه شدیم ، یعنی ریسک کردیم ، از انتهای آن با خبر نبودیم ، از عقلاء و بزرگترها پرسش نکردیم ، اما به امید اینکه عاقبت آن خیر است ، داخل در شبهه شدیم . اگر لطف خدا شامل حال ما شد و متوجه شدیم که این شبهه ، امر مباحی است ، مورد حلالی است ، تازه مشمول عتاب خدا میشویم .

     

    اگر خدای نخواسته ، شبهه ما را به وادی حرام هدایت کرد و ما را در منجلاب گناه غرق کرد ، اینجا دیگر سر و کارمان با کرام الکاتبین است ، دیگر بحث عتاب نیست ، عقاب خداوند را برای خودمان خریده ایم .

     

    این کلماتی که در روایت آمده حساب ، عقاب و عتاب از آنجاییکه به خدا اسناد داده شده ، هر چقدر تلاش کنیم ، به عمق معنای آن نمیرسیم . ما چه تصوری میتوانیم از سرزنش پروردگار داشته باشیم ؟

     

    شما در زندگی خودتان فکر کنید ، از صبح که از خواب برمیخیزید تا شب که به خواب میروید ، ببینید که چقدر از وقتتان ، چقدر از توجهتان ، سرمایه تان و نیرو و اعصابتان را برای این مورد صرف میکنید که مورد عتاب و سرزنش اطرافیانتان واقع نشوید . بسیاری از کارها که انجام آن برایمان لذت بخش نیست ، ولی ما آنرا انجام میدهیم فقط بخاطر این است که مورد سرزنش ، گله و شکایت دیگران واقع نشویم .

     

    ما ممکن است با سطح گله ی معلم و گله ی دوست آشنا باشیم . و ممکن است عمق سرزنش و عتاب مادر و پدر و فامیل را تجربه کرده باشیم  . اما همه ی اینها را که سرهم کنیم باز هم نمیتوانیم ، سر سوزنی از مراتب دشواری و سوزش برخاسته از عتاب پروردگار را تصور کنیم .

     

    حال ، جای آن دارد که مروج توصیه ی این معلم فقیر باشید . بیاییم باب شبهه را گسترده تر از گذشته ببینیم . شبهه را منحصر در غذا خوردن در رستورانهای بین راهی نکنیم .

     

    از آنجاییکه خداوند براین بنده ی ناچیزش منت گذاشته و دوستان جوانی را پای صحبتها و درد دلهایش نشانده ، به اقتضای سن و سال مخاطبین و استفاده ای که اینان از اینترنت و بطور کلی فن آوری مدرن رسانه ای میکنند ، قصدم این است که از شبهه ی در سایتهای اینترنتی صحبت کنم . موارد دیگر شبهه را خود دوستان من مطالعه کنند .

    ادامه دارد....           



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  چهارشنبه 86/4/6ساعت  10:15 صبح  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()

    بسم الله الرحمن الرحیم




    گفتگوی علی خلیل اسماعیل با دوستان جوان در مسجد امام سجاد علیه السلام ( قسمت چهل و ششم )
     




    و الصلوة و السلام علی خاتم الانبیاء و المرسلین حبیب اله العالمین سیدنا و مولانا ابی القاسم مصطفی محمد صلی الله علیه و آله و سلم

    اللهم کن لولیک الحجة ابن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل الساعة ولیا و حافظا و قاعدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا


    اصول کافی در کتاب فضل القرآن ، باب البیوت التی یقرا فیها القرآن حدیثی از رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم آورده است که قرار است در ارتباط با این حدیث به اندازه ی وسعمان  با دوستان جوان و تحصیلکرده گفتگو و مباحثه کنیم .


    وعن لیث بن ابی سلیم رفعه قال : قال النبی صلی الله علیه و آله : نوروا بیوتکم بتلاوة القرآن و لاتتخذوها قبورا کما فعلت الیهود و النصاری.

     

    ما شبهه در غذا را میفهمیم . شبهه در مکان را میفهمیم . با شبهه در نوشیدنی آشنا هستیم . چرا باب شبهه را وسیع تر نمیکنیم ؟ چرا نمیخواهیم شبهه در دانش را بپذیریم ؟ باب شبهه گسترده است . شبهه ی در کتاب ، شبهه ی در مجله ، شبهه ی در روزنامه ، شبهه ی در فیلم و سریال ، شبهه  در ویدئو کلوپها ، شبهه  در سالن های بیلیارد ، شبهه  در سالن های بدن سازی ، شبهه  در دوست و شبهه  در محافل دوستانه ، حتی شبهه در فامیل و شبهه در مجالس فامیلی . باب شبهه بسیار گسترده است .

    شبهه باب ورود به بسیاری از مهالک است . بسیاری از گناهان وامدار شبهات میباشند . سهل پنداری شبهات و تعمق نکردن در شبهات حکایت از فراوانی عقل نمیکند . 

    یکی از یاران و دوستان امام حسن مجتبی علیه السلام ، جناده است . زمانی که امام با زهر مسموم شدند ، در آن حال سخت ، جناده از امام تقاضای موعظه میکند . ببینید امام در آن شرائط بین تمام معارف و حکمتها چه مطلبی را به دوستشان میگویند : و اعلم ان فی حلالها حسابا و فی حرامها عقابا و فی الشبهات عتابا . کدام رفتار و کردار شما خارج از این سه حکم است ؟ گزارش تفصیلی تمام اعمالی که در عمر کوتاه یا بلندتان انجام میدهید ، را باید به خداوند عرضه کنید . این حرف قرآن است : یوم یتذکر الانسان ما سعی .

    جلسه ی ما فشرده است .و مطالب ما خلاصه است ، ممکن است از حساب در عمل حلال و عقاب از عمل حرام یک یا دو جمله از بنده بشنوید ، اما در این قسمت بنا داریم مختصرا به شبهه اشاره کنیم . 

    یک حدیث دیگر بشنوید . در روایت آمده که معروف کرخی به امام صادق علیه السلام میگوید : ای فرزند رسول خدا مرا موعظه ای کن . به من پندی بده . حضرت میفرماید : اقلل معارفک . آشنایانت را کم کن ، از تعداد آنهایی که باهاشان آشنا هستی بکاه . قال زدنی . معروف کرخی میگوید : بیشتر بفرمایید : امام ادامه میدهند : انکر من عرفت منهم . ناآشنا شو . دوستی و رفاقتت را بهم بزن . 

    چه کسی گفته تا آخر عمر با فامیل ، فامیل باشید ؟ همینکه دیدید شما را از مسیر درست زندگی خارج میسازد ، جهنم را برایتان مهیا میکند ، چه نیازی است که دوستی و فامیلیتان را ادامه دهید ؟ نترسید ، رهایشان کنید .

    اینگونه مواعظ را ، پدر ها و مادر ها برای دختر هایشان و برای پسر هایشان بخوانند . پدر ها مسئولیت دارند . مادر ها مسئولیت دارند . البته فرزندان هم در قبال پدر و مادر هایشان و در قبال اعمال و رفتارشان مسئولیت دارند . هیچکس در عالم بدون مسئولیت نیست . همه بدانید که در فرهنگ رسول الله : الولد سر ابیه . فرزند سر و راز خانه است . و حالا پدر ها و مادر ها پاسخ بدهند که در خانه یشان چه میگذرد که دختر و پسر شان با کمترین توجهی و با کمترین تاملی در آغوش هر بی سر و پایی قرار میگیرند ؟

    پدر در رابطه با اعمال فرزندش بی مسئولیت نیست . حضرت امیر سلام الله علیه در حکمت 399 نهج البلاغه به حق و حقوق پدر و فرزند اشاره دارند . میفرمایند : ان للولد علی الوالد حقا ، فرزند بر پدر حقی دارد . و ان للوالد علی الولد حقا ، پدر بر فرزند هم حقی دارد . فحق الوالد علی الولد ان یعطیعه فی کل شیء ، حقی که پدر بر فرزند دارد این است که فرزند در همه ی امور مطیع و گوش بفرمان پدر باشد . الا فی معصیة الله سبحانه ، مگر اینکه پدر امر به گناه کند که در این صورت فرزند نباید دستور پدر را اطاعت کند . حق الولد علی الوالد ، اما حقی که فرزند بر پدر دارد .

    1) ان یحسن اسمه ، نام نیکی بر فرزند بگذارد .

    2) و یحسن ادبه ، او را به نیکی تربیت کند .

    3) و یعلمه القرآن ، به فرزندش آیات قرآن را بیاموزد .

     

    شما پسر های خوب منید ، دختر های خوب منید . در جمع دختر ها و پسر های نوجوان و جوان صحبت میکردم ، در انتهای صحبت گفتم در مملکت ما رسم شده ، گویندگان تعهدشان را با چند جمله ی ضد آمریکایی اعلان میکنند ، اجازه خواستم من هم از این شیوه استفاده کنم . 

    گفتم اجازه دهید چند درس ضد آمریکایی از باب اینکه امروز آمریکا را جاده صاف کن یهودیت سازمان دهی شده میدانم ، برایتان بگویم . بعد گفتم از آنجاییکه معلم و آموزگارم ، نوع دیگری ضد آمریکایی حرف میزنم .

    1) اولین درس ضد آمریکایی : دست مادر هایتان را ببوسید .

    2) دومین درس ضد آمریکایی : دست پدر هایتان را ببوسید .

    3) این گلهای خوشبو را در آغوش بگیرید ، گرمای تنتان به آنها جان میدهد . بگذارید از اینکه فرزندانی مانند شما دارند لذت ببرند ، افتخار کنند . 

    حالا به شما عزیزانی که در این محفل شنونده ی عرائض این معلم فقیر هستید ، هم همین را میگویم . شما عزیزی که مطالب ما را مکتوب دریافت میکنید نیز همین توصیه را دارم . خدا میداند : اینها برای اینکه بر جان ما بر ناموس ما و بر منابع ما حاکم شوند بر اولین و اصلی ترین سنگری که یورش میآورند ، خانه و خانواده است .

    اینکه میگوییم در مسئولیت پدر است که نیک تربیت کند و تعلیم قران دهد . یکی همین است که شما در اینجا حضور دارید . اگر پدر مستقیم نمیتواند ، آموزگار قرآن باشد ، حداقل کاری که میتواند بکند ، آموزگاری را استخدام کند ، و یا زمینه ی شرکت شما در محافل و مجالس دینی را فراهم آورد .

     

    بسیار خوب ، با این احادیث خوشگلی که خوانده شد و حالا که فضای مجلس ما معطر گردید ، تعریفی از شبهه بشنوید ، تا بحث را دنبال کنیم . 

    شبهه عبارت است از امری که نمدانید حلال است یا حرام . ولی سهل انگاری میکنید و به امید اینکه حلال است آن را انجام میدهید ، بعد معلوم میشود که حلال است

    ادامه دارد ...   



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  سه شنبه 86/4/5ساعت  7:23 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()

    به نام خدا

    سلام حامد و سینای عزیز

     
    حقیقت مطلب آن است که بر خلاف گفته ی پروتکل های اندیشمندان یهود که توده ی مردم را وحشی می پندارد . مردم بومی و اصیل ایرانی بسیار خردمند و باهوش و از طائفه ی _ و قلیل من عبادی الشکور _ ند . زوزه های گرگ های خارجی که توسط عوامل بی ریشه ، اما شکم گنده ی داخلیشان نشخوار می شود ، گرچه دل دردمند مردم رئوف ما را آزرده می سازد ، نشان از استیصال ، پریشانی و سردر گمی آنها دارد . دوستان نادیده ی من و همه ی خوانندگان ارجمند بدانند که : من در چهره دکتر احمدی نژاد رنج ، درد ، غم ، مهربانی ، مردم دوستی ، تواضع و در عین حال مدیریت انسانی و ریاست دینی را می بینم .

    امروز بر موارد فوق مظلومیت آقای احمدی نژاد را بیافزایید . اگر یهودی ها در نفرینشان ، در جشن پوریم که به سوی ایران ایستادند و در حق آقای احمدی نژاد نفرین کردند ، تنها میبودند ، شاید ضرورتی نمیدیدم که مرتبه ی دیگر مقاله ی این معلم فقیر ، که در ایام انتخابات نهم در سایت وزین و معتبر موعود قرار گرفت ، را منتشر سازم . 

     

    انتخابات ، یهود و رجائی                                          

     

     

     

    پروتکل های دانشوران یهود با حربه ی ورود آزادی و سیاست آزادی طلبی به سیستم نظام حکومتی مستقر در صدد بی ثباتی و متزلزل ساختن نهادها و پایه های نظام حاکم بر می آیند . بنا بر آنچه که طراحان پروتکل ها ی حاکمان صهیونیسم در پروتکل شماره یک میگویند : سیاست آزادی طلبی جز بی نظمی ، سوء تفاهم ، کشمکش ، عدم توافق و برخورد میان احزاب و مردم چیز دیگری ندارد . 

    تفرقه و تشتت حاصل از سیاست باصطلاح آزادی طلبی در بین آحاد مردم ،  موجب نفرت و دوری هرچه بیشتر خانواده ها ، همسایگان ، دوستان و آشنایان از یکدیگر می شود و شرائطی را بوجود می آورد که یا نابودی حاکمیت مستقر را در بر دارد و یا تزلزل همیشگی آن را . و این همان چیزی است که گردانندگان صهیونیسم جهانی خواهان آنند .


    حاکمیت لرزان ، قطعا قوی نخواهد بود و قوی نخواهد شد . گرگانی که رهبری تمدن وحشی و خون آشام آن سوی مرزها را یدک می کشند ، در نظام سیاسی شان حق را اعمال زور میدانند و رسما اعلان میکنند : آنچه را می خواهم به من بده ، زیرا من از تو قوی ترم . و نیازی نیست ثابت کنم حق از آن کیست . 1

    آنان آزادی خواهی ای که مبتنی بر خدا پرستی باشد را محکوم می کنند . آزادی ای که با انسان دوستی و برابری پیوند داشته باشد را نمی خواهند . آزادی ای که برای جامعه بی زیان باشد را توبیخ می کنند . آزادی ای که به رفاه عمومی لطمه ای وارد نسازد را نمی پسندند . و آزادی ای که در اقتصاد و معیشت خانه و خانواده جایی برای خود باز کند را سر زنش و تخطئه می کنند . 2


    آنان اخلاق را در فرمانروا زشت و مذموم می پندارند ، زیرا معتقدند شخص اخلاقی ، کسی که نیکی ها و خصلت های آسمانی و سجایای رحمانی سراسر وجود او را احاطه کرده ، نمی تواند سیاستمداری کار کشته و ماهر از آب در آید تا در آینده در چنگ صهیونیسم و برای سر بلندی دولت جهانی یهود دم بجنباند . آنان سیاستمداری را تبلیغ می کنند که بگفته ی پروتکل شماره یک : هم باید نیرنگ باز باشد و هم بتواند دیگران را متقاعد کند .

    چه دستهایی در کارند تا رجائی برای ما فردی عادی و معمولی جلوه کند ، چه کسانی می کوشند تا اسرار و رموز نهفته در چهره و تصویر رجائی را برای همیشه از ذهن ما و جوانان ما بزدایند . آنانی که از هر چهره ی باصطلاح آزادی خواهی بتی می تراشند و هر لحظه آن را بر سر جوان مسلمان می کوبند ، چگونه است که این سمبل و اسوه ی بی نظیر حق پرستی و حق خواهی ، الگوی رنجدیدگان و ستمدیدگان زمان را تحمل ندارند . هموئی که در روزگار غربت مردان بزرگ تسلیم اربابان زور و زر و تزویر نشد و در اوج محبوبیت و شهرت دنیایی ، هواهای نفسانی را به پای عقل دینی اش قربانی ساخت .

    « رجائی را خصوصیتی بود که اگر نامش بر سر زبان ها نمی افتاد و حتی اگر پای به وادی سیاست نمی گزارد ، همچنان رجائی بود . رجائی با جدیت در دینداری ، در راستی و یک رنگی در رابطه با خدا و در دیگر خواهی ، انسان دوستی و صداقت در ارتباط با دیگران ، رجائی  شد . همان رجائی که به رغم افول همه انقلابی نمائی ها و چریک بازی ها برای ما هنوز هم زنده است . چرا که حساب این گوهر فضیلت را با آن اعراض روی و ریاء ، نباید یکی گرفت . »
     

    او که فقر با همه وجودش عجین شده بود ، فقرا را بهترین دوستان خود می دانست .


    با این که گوهر گرانبهائی به نام عقل را با دینش آمیخته ساخته بود ، هیچ گاه ادعائی نکرد .

    این چگونه رئیس جمهوری است که خود را ارباب مردم نمی داند ، فرزند مردم می خواند . از امام و مقتدایش به نیکی یاد می کند و خود را مقلد رهنمود های آن عزیز سفر کرده می داند .

    او برای رئیس شدن دست و پا نمی زند ، از دخترکان زیبا روی برای خود پله های ترقی نمی سازد . به دست بوسی سفرای اروپایی نمی رود ، چراغ سبز به شیطان بزرگ نشان نمی دهد ، بر لب دشمنان ایران زمین لبخند نمی نشاند ، قدرتش را مدیون پول و تبلیغات بیگانه نمی سازد .
     

    غیرت فراوانش از او شخصیتی مکتبی می سازد تا جایی که دشمن صهیونیستی تاب تحمل او را نمی آورد و همان طور که در پروتکل شماره پانزده آمده است : آنهایی که مانع انجام برنامه های ما می شوند ، بهتر است که مرگشان را جلو بیاندازیم و آنها را نابود کنیم .

    شهادت رجائی عزیز را به دست جاهلان مسلح ، آنانی که دین تنها لقلقه ی زبانشان بود و در دل بهره ای از معنویت نداشته اند ، رقم می زند . 
     

    پی نوشت :


    1 . پروتکل شماره یک

    2 . پروتکل شماره چهار

    3 . مقاله ی برادر رجائی هرگز نمی میرد . سایت احیاء



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  سه شنبه 86/4/5ساعت  10:16 صبح  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]